יתוש מסוג קולקס

יתושים היו ידועים מאז ומתמיד, אך קרל לינאוס היה הראשון שתיאר את המינים באופן מדעי בשנת 1758. מינים שונים של יתושים הם מארחים פוטנציאליים לנגיפים שונים, והשטחים על גדות סודברי הם ביתם של המינים שיכולים להעביר דלקת קרום המוח המזרחית ( EEE). Culex הוא אחד מכמה מינים המשמשים כמארח פוטנציאלי למגוון מחלות, כולל מלריה, קדחת דנגי, צ'יקונגוניה, טיפוס הבטן וכלירה. רק לעיתים רחוקות, אגב, מועבר מיני הקולקס לבני אדם ולעתים נדירות, כאשר הם מוקמים באזור מסוים, הם יכולים לתמוך במגיפות רב-שנתיות של מחלות קשות מסוימות. בנוסף למעקב אחר זיהום יתושים וחיסולם, ניסויים בהאכלת יתושים מבוקרים יכולים לעזור בהבנת הדינמיקה של התפתחות וטפילים של טפילים. השונות הרחבה בתנאים האקולוגיים עלולה להקשות על לימוד יתושים של קולקס והשפעותיהם על בריאות האדם ועל הסביבה.

על מנת להבין טוב יותר כיצד מתפתח הטפיל וכיצד פועל וקטור בטבע

נערכו 30 ניסויים בהאכלה במעבדה בארבע מדינות שונות. כפי שמדגישים מחברי המחקר, יתושים של קולקס ונשאיהם נצפו במגוון סביבות, מיערות גשם טרופיים ועד יערות טרופיים ועד אזורים עירוניים.

רק 100 מינים תועדו בארה"ב, שהם פחות מ -1% מסך היתושים על פני כדור הארץ. בארצות הברית בלבד יש יותר מ -90 יתושים, שמדביקים בממוצע כ -1,000 יתושים למטר מרובע.

הפעמונים שהוזכרו לעיל אינם ניזונים כלל

הם ניזונים ממיץ וצוף, השאר חיים בעלים של עצים, עשבים, שיחים וצמחים אחרים ובמים. חרקים אלה הם גם חרקים; זחלי היתושים אורכים כ- 1/2 אינץ 'בלבד, בערך בגודל של גרגר אורז. בנוסף להעברת זיהומים, יתושים משמשים כמייצבים חשובים של המערכת האקולוגית על ידי ויסות אוכלוסיות בעלי חיים וגם טורפים. המגוון האקולוגי של ה- KSA מאפשר מגוון רחב של מיני חרקים, עופות, יונקים, זוחלים, דו-חיים וציפורים.

זיהומים נמטואידים

בעיקר צורות מסוימות של פילריוזיס, יכולים להתפתח, אך כאן אנו מציגים מחלה המופיעה בבירור ב- CSA. מחלה זו, המועברת על ידי מין אחד או יותר של יתושים מסוג Culex, משתנה בחומרה ובחומרה משנה לשנה. כפי שנראה לעיל, זה יכול להשתנות מיתוש ליתוש מבחינת סוג הזיהום.

כאשר ארבובירוסים מסתובבים יתושים

בדרך כלל המנשא מדביק, ולא היתוש עצמו. במחקר זה, שיעור ההדבקה של הביציות מציין את אחוז היתושים שהכיל אחד או יותר הספורוזואיטים במהלך ניסוי ההאכלה. עומס הביציות הממוצע ציין את המספר הכולל של זיהומים ספרורוזיים לכל יתוש ב- CSA עבור אותו מינים של יתושים. שיעור הזיהום בספורוזואיט מציין את שיעור היתושים שמכילים ביצית אחת או יותר במהלך האכלה – וניסויים.

ב- CSA, שם ההטרוגניות של בית הגידול לעיתים קיצונית, קבורים רק שבעה מיני יתושים ב- CSA.

המגוון הגנטי המוגבר הזה עשוי להקל על ידי העובדה כי יתושים של עדס יכולים להיכנס ל- CSA מאזורים אחרים בעולם

כמו אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית. ליתושים פולשים של עאיד, שהם המשדרים העיקריים של המחלה, אין גישה לבית הגידול הטבעי שלהם בפנמה וחסרים הגנה מספקת מפני סוג האסופוצפליה הפולשני, היתוש הנפוץ ביותר באזור. על מנת להבהיר עוד יותר את הסיכון לבריאות האדם הקשורה לווקטור JEV העירוני, יהיה חשוב לקבוע את תפקידה של CSA בהעברת מחלות מסוג קולקס והשפעותיהן על אוכלוסיית האדם.

יתושים זקוקים לדם

כדי להטיל את ביציהם, ומחזור הטלת הביציות קשור ישירות לצריכת דם. זה הכרחי במיוחד מכיוון שיתושים נקבות מחפשים דרך לשתות דם כדי להשאיר צאצאים. התפתחות היתושים – ביצים המוטלות אצל מבוגרים – אורכת בין 15 ל -60 יום ותלויה גם בטמפרטורת הסביבה. אחת הדרכים החשובות להימנע מנשיכה היא כיום תמותת חרקים – כימיקלים דוחים כגון דוחי חרקים וקוטלי חרקים.

כאשר הטמפרטורות מגיעות ל -10 מעלות צלזיוס

מינים רבים מתחילים להתרבות, אך אין קשר ישיר בין הטמפרטורה למספר היתושים הנשים באוכלוסייה. יתושים מסתדרים כאשר הטמפרטורות ממוזגות ביותר, ויש מעט מינים של יתושים שיכולים להסתדר בטמפרטורות גבוהות יותר.

יצר הטבע הזה נגרם מהצורך להטיל ביצים ", מסבירה ד"ר גרטרוד שמיד, ביולוגית מאוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו ומחברת המחקר.

כאשר יתוש

עמוס בספורוזואיטים, אוכל ארוחה של דם, הוא מוזרק לזרם הדם האנושי דרך בלוטות הרוק שלו, וגורם לזיהום מלריה אצל מארח אנושי. במהלך השלב המיני, המכונה sporogonia, משתחררים הביציות על ידי הספורוזימים במהלך המסע שלהם. וחודרים לבלוטות הרוק של היתוש. לבסוף, תולעת לב אצל כלבים ובעלי חיים אחרים נגרמת על ידי נמטודה Dirofilaria immitis, המועברת על ידי יתושים. המחלה נגרמת על ידי אינספור טפילים נגועים אצל יתושים המופעלים על ידי הזרקה לאחר שהועברו ננשך.

סקרינמש- ייצור והתקנת רשתות לחלונות

מאמרים נוספים
מחלות המועברות מיתושים

מחלות המועברות מיתושים

איזה מחלות יכול להעביר יתוש? בעוד שזיקה ונגיף הנילוס המערבי שלטו בחדשות בשנים האחרונות. שנן מספר מחלות אחרות שמדאיגות מאוד תלוי היכן אתה גר וסוג

קרא עוד »
למה צריכים יתושים

מה התפקידם של היתושים בטבע?

למה בני אנוש צריכים יתושים מאמר זה בוחן את תפקידם של היתושים בטבע, דן בחשיבותם האקולוגית וכיצד הם תורמים למערכת האקולוגית. הקדמה: העולם המרחף של

קרא עוד »
יתוש הטיגריס האסייתי

יתוש הטיגריס האסייתי

יתוש הטיגריס האסייתי בערים אמריקאיות רבות נמצא מזיק חדש שמאיים ככל שזה נשמע: יתוש הנמר האסייתי. בניגוד למינים פולשניים אחרים לנמר האסייתי (Aedes albopictus) אין

קרא עוד »
יתוש מסוג קולקס

יתוש מסוג קולקס

יתוש מסוג קולקס יתושים היו ידועים מאז ומתמיד, אך קרל לינאוס היה הראשון שתיאר את המינים באופן מדעי בשנת 1758. מינים שונים של יתושים הם

קרא עוד »

יתוש ישראלי

יתושים בישראל מאמר זה דן בסוגי היתושים השונים המצויים בישראל, בתי הגידול שלהם והשפעתם על בריאות הציבור. הקדמה: למה צריך לדאוג מיתושים בישראל? יתושים הם

קרא עוד »
יתושים מסוכנים

סכנת יתושים

מיני יתושים מסוכנים באזורים שונים במדינה התגלה נגיף נדוש וקטלני של יתושים ומדענים אומרים כי אשם הוא שילוב של מזג אוויר גשום וחורפים חמים יותר.

קרא עוד »